Monday 18 March 2013

Przepis na chlebek żytni

Nie mogłam się oprzeć aby nie podzielić się z Wami przepisem na ten chlebek.

Kiedy pod koniec lutego wybrałam się na urodziny mojej bardzo dobrej koleżanki miałam okazję spróbować tego cuda, które przywiozła z Polski jej siostra. Najwspanialszy chleb jakikolwiek jadłam!

Chleb jest na zakwasie, który ja zdobyłam od innej koleżanki, która również piecze chlebki regularnie.
Natomiast w internecie można znależć wiele przepisów na zakwas.

A wiec składniki, których będziesz potrzebować to:

  • 1,5 kg mąki, najlepiej żytniej
  • 5 łyżeczek soli
  • 6-7 szklanek wody
  • nasiona wg upodobań - ja dodałam dynię, słonecznik, siemię lniane - po ok 100g
  • zakwas
 
Składniki należy dokładnie połączyć i do małego słoiczka odłożyć zakwas na kolejny chlebek a zakwas przechowywać około 2 tygodni - ponoć nawet do miesiąca w lodówce ( jeszcze nie próbowałam)
Wyłożyć do blaszek ( u mnie 3 średnie keksówki ) i odstawić na około 10 godzin.
Najlepiej ciasto zarobić na wieczór i ostawić na noc piekarnika aby zapobiec przenoszeniu blaszek a tym samym zapobiegniemy opadnięciu ciasta.
Piec około godziny w 200 st C.

Przepyszne z masełkiem :)

Pozdrawiam i życzę smacznego!

Karola xxx

No comments:

Post a Comment